en minst sagt galen utekvälll med grabbarna. med detaljer! haha

ledig dag. skönt. jag låtsas nästan lite att jag har höstlov, som alla andra:)

sitter hemma hos mamma och har fått mat i magen. mmm:)

träffade min kära vän jansson på bussen ut hit och det förde inte helt osökt mina tankar in på helgen och våra bravader då... hmmm.... haha har inte riktigt tänkt igenomn kvällen i lördags förens vi började snacka om den , men någonting säger mej att det var inte NÅN av oss som fick för lite alkohol i sig...... hmm...

kvällen började med förfest hos jansson. där vare en skaplig mix av människor, och visst hade vi trevligt även om det hände mycket tråkiga saker också. tänker inte skriva något mer om det, personen i fråga vet att jag tänker på på den och att jag finns här.

iallfall så artade det sig som så att vi skulle ta taxi. redan i taxin in börjar spårningarna:

jonas sitter i fram och resten sitter i bak.

jansson"tyyst tyst...!! åh den här låten, höj höj höj!!"
taxichaffören höjer och chris brown och jordan sparx "no air" dånar ut i högtalarna.
jansson och jag sjunger och mimar för kung och fosterland med en känsla som inte är av denna värld. tillslut blir jag dock arg på jansson: "du gör ju fel, du sjunger på fel ställe! jag är tjejen du är killen!!!!".......

till saken hör att både jag och jansson hatar chris brown. och båda kunde låten utantill.....

väl inne i stan hoppar  vi av runt vaksala torg då jonas för får sig att han ska köpa cigg. jag följer med honom in i kiosken. killen betalar med en hundring och säger "behåll växeln".
mannen i kassan tittar snopet på jonas där han står med ungefär 50 spänn i olika valutor i handen. då vaknar jag.
"-äru helt jävla slut i huvet, du kan ju inte ge honom mer i dricks än vad själva ciggen kostade?!" slänger fram handen och rycker i pengar. dessvärre tänker den utlänske mannen i kassan inte ge sig så lät utan han rycker i andra änden av pengarna. jag rycker till lurigt och lyckas få tag i i allfall en tjuga.
"-jonas be honom ge mej pengarna!!!"
"-JONNA släpp dom , det är dricks.!!"

tjurigt ger jag mej och på vägen ut skäller jag ut jonas efter noter, men han bara ler. vissa människor...(haha?)

efter mycket om och men (vissa orkade inte gå till escobar så dom han tog taxi..från stora torget), hamnade vi inne på escobar. då tycker jansson att han och jag behöver någoting starkt, nämligen ...tadada..en fishermansshot ...de bör kanske nämnas att jansson (med viss hjälp) shottade nästan en hel sjuttis fisherman hemma hos sig.

efter shoten kommer nästa händelse:
jansson: "okej jonna nu ska du få din överraskning som jag lovade dej!!"
(jansson har lovat  mej en överraskning under en längre tid)
jag: nej ere sant, vad då?!"
jansson (drar i väg mej fram mot en kille): "taaadaa.. here i is..jag ger dej en ......."(sen sa han ett fult ord som jag verkligen inte gillar och som jag inte tänker skriva, men ni kan ju gissa hahaha)
pinsam tystnad. jag räddar situationen genom att slänga fram handen och presentera mig. stelt. hahaha
vi sätter oss bland dom andra. jag till höger om jansson, "min överraskning " till vänster om honom.
jansson: "-såå vad tycker du...duger han?"
jag: "-hmm.....jag vet inte , vad är han ifrån?"
jansson: "jag vet inte men jag tror ..*piip*...... "(tänker inte lämna ut något land här hahhaha)
jag : "nja isåfall vet jag inte...har dåloga erfarenheter därifrån" (VAAA? hahahah ofta jag sa så?!)
jansson, (vänder sig till killen ): "hörru mannen vart är du ifrån?" (notera att jansson inte är en person som egentligen använder ord som "mannen")
killen svarar, varpå jansson skriker:"jonna han var inte från *piip* han var från *piip*, så det är lugnt, eller har du dåliga erfarenheter där ifrån också?!"
jag känner att det är nu jag ska avlägsna mej.


kvällen flyter på och vi hamnar efter lite om och men på people. när jonas och jag står på dansgolvet och BUGGAR (jag vet, tror det säger det mesta) när jag får sms från ett okänt nummer. det visar sig vara ett mycket gammalt ragg som är där inne och har sett mej och vill att jag ska komma till andra dansgolvet och snacka lite. jonas säger att jag inte får de, men "ragget" envisas och tillslut går jonas med på det ...på villkoret att han följer med. vi går in till andra dansgolvet och där sitter han mitt ragg, jag hejar på honom och sätter mig. jonas däremot ställer sig med armana på bordet mitt emot oss och bara stirrar.
"ragget": "--eeh...är han din bodyguard eller?"
jag: "-japp"
tystnad.
jag: "-jonas du kan gå jag tror jag kan hantera det".
tysnad.
jag: "-jonas.."
jonas: "-okej." vänder sig till "ragget" "men bajs på dej".
sen går han....och sätter sig vid bordet bredvid och fortsätter stirra. hahaha jag antar att det kan vara både positivt och negativt att vara ute med grabbarna....kul hade vi iallafall..!! ni är underbara!

Kommentarer
Postat av: maaritr

hhahaha! jonas är en guldpojke!

2008-10-30 @ 17:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn/Alias - or whatever u like to call yourself:
Borde jag komma ihåg dig?

E-postadress:

URL:

And your shit:

Trackback