"den där korta" forever and ever...

jaha då har man inte skrivit på ett tag igen då.... av olika anledningar...livet har varit lite upp och ner på sistonde men så är det ju ibland!

senaste veckan har varit bra, trots mycket jobb, men det gör inte så mkt, jag trivs på mitt jobb och med mina jobbar kompisar! detta trots upprepade trakasserier om min längd. Allt började när en viss sköterska utalade "de förbjudna orden": -"Ska jag jobba med den där korta eller?".... "den där korta"...jag tände till direkt. -"hörrudu!! de heter inte den där korta.... de har jag hetat i hela mitt liv, så jag är tacksam om vi inte använder sånna diskriminerande ord på den här arbetsplatsen!" ..... 
han (tittar förvånat på mej): "men kom igen, du är ju "den där korta"...vad är du..typ 1,50?".... sedan dess har de fortsatt. här följer några exempel:

 - jag går förbi expeditionen , som har en "halvhög" vägg runt sig. R: -" hahahaha jag älskar när du går där de e så kul för man ser aldrig att du är på väg du bara dyker upp plötsligt!" .... vaaA?

- jag går med en rullator som jag hämtat i förrådet. I : -"hahaha åååh du kommer bli en sån här liiiten liiiten liiiiten tant när då blir gammal, jag kan se de framför mej!!"

-vi sitter och diskuterar i personalrummet efter ett hjärtstopp. I : -"vadå satt du i sängen och gjorde hjärt och lungräddning? juuuuste, du är för kort för att stå på golvet!!! hahhahahahahaha... vilken tur att inte patienten va för tjock då så att du fick sitta gränsle över han..." (tycker detta är hysteriskt kul)

-vi sitter på expiditionen och diskuterar korta människor. R: - "men vadå jag har en killkompis som faktiskt föredrar korta tjejer... allltså ...de här kommre inte från mej , men han tycker dom är mer praktiskta ...för man kan liksom bära omkring med dom lättare när man...." jag avbryter med en blick som kunde begravt honom om blickar kunde döda .."VAD? jag sa ju att de int ekom från mej!!"


jaa...ni ser vad man får stå ut med... och ändå är jag inte SÅ kort faktiskt!!!! (nästan 1,60)



suck...

idag när jag satt och kollade aftonbladet på nätet på jobbet (om min chef läser min blogg....doh!).... hittade jag en artikel som jag verkligen fastnade för. såg den nästan som någon form av budskap:

ge ALDRIG. det är ALDRIG kört. inte ens när du hamnar i situationen där man nästan kan tro att det är meningen att livet ska sluta..... våga va en fighter... jag är. jag är musen i den här artikeln:

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1329402/ville-inte-bli-uppaten-bet-ihjal-ormen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn/Alias - or whatever u like to call yourself:
Borde jag komma ihåg dig?

E-postadress:

URL:

And your shit:

Trackback