imponerande kollegor...

sååå va man på jobbet igen. denna morgon började betydligt bättre!...ingen försovning, ingeting:) va faktiskt ganska pigg när jag vaknade:) euhmm...ganska. iallafall.

nu har jag precis avklarat morgonfikat här på avdelningen, och de va extramys idag då en sköterska ställde sig och bakade scones, söndagen till ära. funderar starkt på att sno en kopia på hennes schema och lägga in alla mina helgpasss så dom tajmar med hennes....

när vi ändå pratar om mina jobbarkompisar:
igår gjorde jag en fantastisk upptäckt!!.. det är nämligen så att de e en relativt ny sköterska som börjat här på avdelningen. från första stund visste jag att jag kände igen henne...kunde bara inte placera.... ju mer tiden gick, ju säkrare blir jag. sen så en dag vare något hon sa och plötsligt tändes glödlampan över mitt huvud: hon har ju varit med i en astrid lindgren film!!! ..jag va nästan 100%, men för att vara säker googlade jag upp saken när jag kom hem och mkt riktigt hade hon varit med i en av mina favorit astrid lindgren filmer...!! fattar ni hur coolt det här är för mig?!?! den här bruden va typ min idol när jag var liten, jag brukade alltid "va" henne när vi lekte en lek!!..haha och nu jobbar jag med henne!!

dock har jag inte sagt till henne att jag vet hennes hemlighet än, känns som att det skulle va lite stalker/nörd- varning på mej då, jag menar ofta jag från första början kände igen henne, och ofta jag kollade upp det sen. nej jag bara nöjer mej med att vara råimpad och försöka låta bli att sjunka ledmotivet till filmen när hon går förbi....


Kommentarer
Postat av: maarit

VEM DÅ?!?! :O

2008-10-12 @ 12:53:15
Postat av: JONNA

alltså jag kan inte lämna ut henne i bloggen såhär:P..berätta för dej sen;)

Postat av: Sofiakristina

Jag vill också veta :)

2008-10-12 @ 23:15:03
URL: http://sofiakristina.blogg.se/
Postat av: anna

haha, jag vet! :D haha jo, börja sjung varje gång hon går förbi! hon skulle bli as psykad!

2008-10-13 @ 23:26:15
URL: http://annalagnebratt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn/Alias - or whatever u like to call yourself:
Borde jag komma ihåg dig?

E-postadress:

URL:

And your shit:

Trackback